עיצוב הבית

עיצוב פנים לבית

העיצוב של הספות והכורסאות הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. בימינו ניתן לעצב את הרהיטים שלנו במגוון של דרכים וסגנונות ולהקנות להם את המראה והמרקם המדויק שאנחנו רוצים. אפשר להתאים את העיצוב המתאים לאופי האדם ולסגנון של הדירה שלו. לפניכם כל מה שרציתם לדעת על סגנונות העיצוב השונים והבדים שבהם משתמשים לאמנות הריפוד כיום.

 סגנונות ריפוד שונים

  • גב כריות – זהו סגנון ריפוד של ספות וכורסאות שכולל את הרהיט שעליו ניתן לשים כריות. הכריות הן נפרדו מהספה עצמה וזה גורם למראה ותחושה רכה במיוחד. ניתן להתיישב על הספה הרכה וממש לשקוע בה.

  • כפתורים – סגנון ריפוד נוסף ומפורסם למדי גם בארץ הוא שילוב של כפתורים בתוך הריפוד. זה יוצר מרקם יפה סביב הכפתורים ומראה קלאסי של ספות וכורסאות. זוהי אחת משיטות הריפוד המורכבות ביותר שלא כל רפד יכול לבצע. ריפוד כפתורים יוצר מראה אלגנטי במיוחד ויכול להתאים לבית וגם למשרד.

  • גב מתוח – זהו סגנון ריפוד למראה רשמי יותר של הרהיט. בשיטה זו אין שימוש בכריות כלל, גב הרהיט מתוח וקשיח ויוצר למעשה ספה או כורסה שהיא מקשה אחת ללא הפרדות ריפוד. המראה שנוצר הוא מראה מינימליסטי, מודרני וקפדני.

  • שילוב עם עץ – ניתן לרפד רהיטים רק בחלקם ולהשאיר את הרגליות עץ ואת ידיות העץ חשופות. סגנון זה יוצר מראה מודרני ומסוגנן, מעניין ומושך את העין.

בדים לריפוד הרהיטים

 השכבה העליונה של הריפוד מורכבת מבד שבחירתו תשפיע על המראה והמרקם של הרהיט. על הבד של הריפוד להיות יפה מאוד, רך ונעים למגע, גמיש וכמובן גם נוח לתפירה. מצד שני, על מנת שהרהיטים יישמרו לאורך שנים רבות, סוג הבד צריך להיות קשיח ועמיד מפני פגיעה כלשהי.

 הבדים הנפוצים ביותר לריפוד רהיטים הם  בדים טבעיים כמו כותנה, צמר, פשתן ואפילו עור או לחליפין בדים סינטטיים כגון פוליאסטר. מרביד הרפדים מעדיפים דווקא את הבדים הסינטטיים מכיוון שהם מספקים את התכונות הנדרשות על מנת שהבד יהיה עמיד מפני נזקים כמו קריעה, דהייה, רטיבות, כתמים וכדומה. מלבד התכונות הפיזיקליות של הבד, הרפדים ומעצבי הרהיטים מתחשבים גם בצבעים ובטקסטורות של הבד, בדוגמאות ובמראה הרהיט מבחינה אסטטית.