עיצוב הבית

עיצוב פנים לבית

כל מי שחושב על עיצוב הבית אמור לקבל את ההחלטה החשובה: האם לעצב לבד או שמא לפנות למעצב פנים מקצועי? חשוב מאוד לומר שעיצוב הבית הוא לא נושא שיש להקל בו ראש משום שבית צריך להיות גם פרקטי במלוא מובן המילה, אך גם אסתטי. מדובר בשני מרכיבים שהשילוב ביניהם והמינון של כל אחד מהם שונה בין בית לבית ולכן תמיד כדאי להתייעץ באיש מקצוע. כמובן שאפשרות איש המקצוע אומרת הוצאה כספית גבוהה יותר, אך בסופו של דבר התוצאה בהחלט שווה את זה. בטרם מתחילים לשפץ ולעצב את הבית, מומלץ לעבור מספר שלבים.

התכנון המקדים של עיצוב בתים

לפני שמתחילים, תכנון מקדים תמיד יכול לעזור והיתרונות שלו רבים. ראשית, הוא חוסך בהוצאה כספית, משום ששינויים עתידיים, במידה ויהיו, הם מינימאליים. כמובן שצריך לדעת שגם לתכנית טובה יש מגבלות. בנוסף, בתכנון המקדים ניתן להראות כיצד השינויים ייראו. כמובן שצריך לפרוש מראש איך נראה הבית, כמה חדרים, מה הגודל של החלונות השונים, כמה חללי אחסון יש, כמה צריכים להיות, איך ממוקמת התאורה הנוכחית, גם התאורה הטבעית וגם זו המלאכותית. הרעיון הוא לעבור בכל חדר ולראות מה נדרש לשנות בו. לדוגמא, האם המטבח מספיק מרווח? האם ישנם מספיק ארונות וכמה משטחי עבודה נדרשים? האם כדאי להוסיף אי או שמא במקום זה מחיצה?

סקיצה ותכנית פעולה מוכנה

עיצוב בתים דורש סקיצות. לאחר השלב הראשון בו הוצפו כל הרצונות וכל הצרכים, יכול מעצב הפנים לעשות סקיצה ואף לנסות להציג בצורה הויזואלית ביותר בבית את תכנית העיצוב החדשה. ניתן לעשות זאת באמצעות ריהוט ישן שייצג את החדש, להשתמש בהדמיית מחשב, בהצגת צבעים, סוגי בדים וכמובן בתמונות של תיק העבודות. לאחר שהוצגה הסקיצה ניתן להכין תוכנית עבודה מסודרת. לדוגמא, במידה ונדרש עיצוב מחדש של התאורה, כלומר הוספת תאורה מלאכותית להעצמת התאורה הטבעית וכיוצא בזה, נדרשת תוכנית חשמל כדי שניתן יהיה להוציא לפועל את הסקיצה.

בחירת החומר המתאים לכל שלב

עיצוב בתים כולל לא מעט עבודה עם חומר. החומרים הם מגוונים ויכולים להיות בדים, צבעים, עץ, גבס וברזל.כאשר עובדים עם מגוון חומרים חשוב לדעת כיצד משלבים ביניהם וכמובן נשארים נאמנים לתכנית. המלצה שחשוב תמיד לזכור אותה היא: במסגרת התקציב להוסיף סעיף של הוצאה בלתי מתוכננת למקרה ויהיה צורך לשנות משהו, להוסיף או לתקן כאשר נדרש.