עיצוב הבית

עיצוב פנים לבית

עיצוב הבית הוא אחד התחומים החשובים והרלבאנטיים ביותר עבור מי שמתכנן בימים אלו את הבית או הדירה בו הוא ומשפחתו צפויים לחיות, כאשר בניגוד למה שמרבית האנשים נוטים לחשוב על תחום כמו עיצוב הבית, לא מדובר כאן נטו בתחום אסתטי כמו עיצוב הסלון, פינות אוכל, ריצוף,ארונות ועוד. אלא בתחום פונקציונאלי בעל חשיבות עצומה עבור דיירי הבית.

בכל הנוגע לעיצוב הבית, כאשר אנחנו מתכננים בית או דירה חדשים, בהם אנו מעוניינים לגור יחד עם משפחתנו לטווח הארוך (עשרות שנים, ואולי אפילו עד לסוף חיינו…), כדאי לאמץ חשיבה חסכונית, אשר לוקחת בחשבון את השיקול ארוך הטווח. עיצוב הבית הוא תחום בו אנו יכולים לבצע התאמות שונות בבית שלנו, התאמות אשר יחסכו לנו כסף, יאפשרו לנו איכות חיים גבוהה יותר ונוחות רבה יותר ביומיום.

מגופי תאורה ועיצוב חלל הבית ועד מערכות אנרגיה שונות – חושבים ירוק וחסכוני

כאמור, מושפע תחום עיצוב הבית מהמגמה הירוקה השוטפת את ישראל והעולם המערבי כולו במהלך השנים האחרונות, שכן מדובר כמובן על תחום הרלבאנטי ביותר עבור כל אחד ואחת מאיתנו, גם בביתנו הפרטי. לכן, בכל הנוגע לעיצוב הבית, ננסה להתחשב עד כמה שרק ניתן בשיקולים “ירוקים” שונים, אשר מלבד לחשיבה על איכות הסביבה וכדור הארץ, מייצגים גם חשיבה בעלת אוריינטציה חסכונית, אשר חשובה למרביתנו מבחינה כלכלית.

 

בתחום עיצוב הבית, ניתן להביא לכדי ביטוי את החיסכון, הן מבחינה ירוקה ואנרגטית והן מבחינה כלכלית, לכדי ביטוי באמצעות מגוון שיטות ודרכים שונות. כמעט בכל תחום מתחומי עיצוב הבית ניתן לפעול בדרך נבונה, ירוקה וחסכונית יותר, לטובת כולנו. בין אם מדובר בתחום של גופי תאורה (אשר ניתן למצוא כאלו חסכוניים הרבה יותר בחשמל, אנרגיה וכסף..), מערכות השקיה חסכוניות ואגירת מים, עיצוב חלל הבית (המתקשר ישירות ליכולת לחמם או למזג את פנים הבית), מערכות הפקת אנרגיה שונות או כל תחום אחר הקשור לעיצוב הבית – תמיד נוכל למצוא את הדרך החסכונית, הירוקה והכלכלית יותר לעשות את הדברים. האינטרנט והטלוויזיה מלאים כיום בעצות וטיפים שונים המאפשרים לכל אחד ואחת מאיתנו לעצב את הבית שלנו באום חסכוני ומשתלם יותר.

 

אולי השינוי הגדול ביותר שיש לעשות, בתחום עיצוב הבית או בתחומים אחרים בחיים, הוא שינוי מחשבתי. אנחנו לא חייבים מיליון מכשירי חשמל לכל מטרה קטנה בבית שלנו. אין צורך ברכישת תנורים תעשייתיים מכיוון שאנחנו מצפים לכמות גדולה של ילדים או בבניית גינה עם כרי דשא גדולים, שיהיה לנו קשה מאוד להשקותם ולטפחם בעתיד (כדוגמאות מייצגות למנהגם של אנשים רבים לבזבז ולצרוך אנרגיה ומשאבים שונים כאילו אין מחר…). השינוי המחשבתי הזה משפיע בסופו של דבר על כל תחומי החיים, תחום עיצוב הבית וכל תחום אחר בחיי היומיום שלנו. רק אם מספיק אנשים יעברו שינוי מחשבתי שכזה, יהיה לחברה שלנו סיכוי אמיתי להצליח, לשגשג ולשרוד…