עיצוב הבית

עיצוב פנים לבית

שני המושגים עיצוב פנים ואדריכלות בדרך כלל נאמרים בנשימה אחת, למרות שיש הבדל ביניהם, איש מקצוע שמכריז על עצמו כאדריכל חייב להיות בעל תואר ראשון באדריכלות ואילו מעצב הפנים יכול להיות פשוט בוגר בית ספר גבוה לעיצוב פנים ללא תואר ספציפי (בארץ ניתן לעשות גם תואר ראשון בעיצוב פנים).

תחום האדריכלות מתייחס הרבה פעמים למבנה החיצוני כלומר לתכנון המבנה ועיצובו, האדריכל הוא זה שמתכנן את פרוייקט הבנייה על פי רצונו של הלקוח והוא גם זה שמפקח על הפרוייקט עצמו, בעיצוב פנים לעומת זאת ההתייחסות היא יותר למבנה שהוא כבר קיים, כאשר המעצב משנה את החללים שבתוכו בהתאם לדרישות הלקוח.

כאשר אנחנו כלקוחות רוצים לעצב את הבית שלנו אנחנו יכולים לפנות גם למעצב פנים וגם לאדריכל ואילו במקרים שבהם אנחנו בונים בית חדש מאפס, אנחנו בדרך כלל נעזרים בשירותיו של האדריכל שיש לו הבנה יותר מעמיקה בנוגע לבנייה עצמה.

גם מעצבי הפנים וגם האדריכלים עוברים פחות או יותר תהליך דומה, מעצב הפנים או האדריכל נפגשים עם הלקוח ושומעים ממנו על רצונותיו וחלומותיו למשל כמו הוספת חלונות בלגיים או צבע קיר מסויים וגם על התקציב שיש לו בנוגע לעיצוב הבית, המשרד, החדר העסק וכדומה. לאחר הפגישה בין הלקוח לאיש המקצוע, מעצב הפנים או האדריכל מתכננים מספר סקיצות כדי להציגן ללקוח, היום מרבית האדריכלים ומעצבי הפנים משתמשים בתוכנות עיצוב תלת מימדיות הממחישות כמעט אחד לאחד כיצד יראה החלל של החדרים,מטבח, סלונים, פינות אוכל וגם כיסאות לפינות אוכל ועוד .לאחר העיצוב שלו. לאחר שהלקוח בוחר את הסקיצה שהכי מתאימה לצרכיו, האדריכל או מעצב הפנים ניגשים לפרוייקט עצמו. אם מדובר בבנייה של בית חדש האדריכל הוא זה שבדרך כלל מפקח על שורה של אנשי מקצוע שעושים את הבנייה עצמה ואת השיפוצים בהתאם לתוכניות שלו. במקרים של עיצוב פנים של חלל קיים, הרבה פעמים מעצב הפנים עובד לבדו או מעסיק מספר אנשי מקצוע כגון: צבעים, רצפים, בנאי גבס וכדומה.

בין אם אתם זקוקים למעצב פנים או לאדריכל או אפילו לשניהם שיעבדו בשבילכם על עיצוב הבית, או בניית גינה עם דשא הדבר החשוב ביותר שעליכם לחפש הוא יצירתיות מקצועיות וניסיון אשר יבואו לידי ביטוי בעבודות קודמות של האדריכל או מעצב הפנים.
עוד בנושא:
עיצוב פנים המשרד – באתר החברה לנכסי קיסריה