עיצוב הבית

עיצוב פנים לבית

כל מי שמנהל משרד שמונה צוות עובדים שמעבר למנהל ומזכירה, בוודאי מכיר את שגרת הישיבות. הכוונה לאותם דיונים שבהם מתאספים כל בעלי התפקידים בחברה או לחלופין חלקם ביחד עם לקוחות פוטנציאלים. ברוב המשרדים, נהוג שבחדר הישיבות יהיה שולחן ישיבות מלבני. למה מלבני? ככה. אם תשאלו את בעלי העסקים השונים הם יגידו כי כך יעצו להם מעצבי הפנים או כי ככה זה הכי יעיל. השאלה יעיל עבור מה?  בכלל כל התחום של ריהוט משרדי נתפס כבנאלי וברור מאליו. סוגיות של פנג שוואי, זרימה, אווירה, את כל אלה יש לנו נטייה להשאיר למגזר הביתי. אלא  שאם כבר עסקים עסקינן, הרי שלצורה ולתצורה יכולה להיות השפעה מכרעת על גורלן של עסקאות.  בדיוק כמו שבגד בצבע מסוים וגזרה מסוימת נמכר טוב יותר מאחר, כך גם האופן שבו המשרד מעוצב יכול להשפיע על איך שאתם נתפסם בעיני הלקוחות הפוטנציאליים שבמשרד מתארחים. לכן, לפני שמרהטים מחדש ואפילו ממשיכים בשגרת היומיום, כדאי להשקיע קצת מחשבה לגבי התצורה.

 מי נגד מי?

 בעיקרון, שולחן ישיבות מלבני משרת בצורה יעילה מבחינת ניצול החלל. אבל מה לגבי המשמעות של לשבת פנים אל ממול פנים עם הלקוח? מה לגבי ישיבה של פנים אל מול פנים עם עמיתים למשרד? איזה אפקט זה יוצר על הדינאמיות של הדיונים? תנסו לחשוב ומומלץ אפילו לנסות לנהל ישיבה סביב שולחן ישיבות עגול. הרי לא בכדי בימי הביניים היו נוהגים המלכים והמנהיגים לנהל ישיבות סביב לשולחנות עגולים. אבירי השולחן העגול זה לא רק חלק מהספרות הקלאסית. גם כיום, המונח שולחנות עגולים בא לתאר דיונים פוריים ומפרים. יש משהו בתצורה העגולה שמאפשרת הרמוניה ברמה הרבה יותר גבוה ומושלמת ביחס למלבן שחוצה בצורה חדה בין ה”ניצים” שיושבים למשא ומתן “מדיני”.. אז בפעם הבאה שאתם צריכים לחדש מלאי של ריהוט משרדי, תנסו לצאת קצת מהקופסא המלבנית ולחשוב בצורה קצת יותר “עגולה” ופתוחה. כמו שבעסקים עצמם צריך כל הזמן לחשוב איך להתעדכן, לשפר את הביצועים ולחדש את המוצרים, כך גם צריך לחשוב בכל הנוגע לתצורה של המשרד.

 לסיכום,

תרשו לעצמכם לצאת מהקופסא, לחדש לעצמכם ובעיקר- להיות מעט נועזים. מי יודע, אולי תופתעו לגלות שמישהו התרשם מכם בזכות השולחן העגול. אנחנו נמשיך לקוות שבזכות הכשרון…